28 Şubat 2013 Perşembe

Güney Kurtalan Ekspresi:Yataklı Vagon...

Trenin yataklı vagonundaki odaların fotoğraflarını sizlerle paylaşmak istedim. Bu fotoğraflar Güney Kurtalan Ekspresine ait bir yataklı vagondan çekilmiştir. Sadece bu ekspreste yemek vagonu bulunmamaktadır. Her vagonda iki tane tuvalet ver. Biri alafranga biri de alaturka. Trende herhangi bir satış reyonu filan olmadığı için  binmeden yanınıza yiyecek birşeyler almanız tavsiye edilir. Havlu pecete veya havlu alınması da tavsiyedir. 

Trende internet maalesef yok. Kondüktör kimlik numarası girilerek internete girilebildiğinden bahsetti ama zaten her hangi bir wireless bağlantısı göremedim ben. O yüzden fotoğraf çekip yazı yazacağım için internetim sağlam gittim ve yanıma bir ara kablo götürdüm ki kablolar için sıkıntı çekmeyeyim. 

Tren ara duraklarda yolcu indirip bindirmek üzere duruyor.Takriben 3-5 dakika arası birşey.  Kırıkkale, Kayseri, Sivas ve Malatya'da yarımşar saat durduğu söylenmesine rağmen bu duraklarda 10'ar dakika ya duruyor ya durmuyor. Zaten Kırıkkaleyi gündüz geçiyorsunuz ama Kayseri'ye 18:41, Sivas'a  22:28, Malatya'ya 03.40'ta varıyor. Bu duraklar eğer uyuyabilirseniz bir kısmı zaten uykuda geçiyor.. 
yatakli_vagon_guney_ekspresi_guney_kurtalan_eskspresi_aysegul_ayanoglu_photography_tcdd_turkiye_cumhuriyeti_devlet_demiryollari_kompartman_tren_vagon_rulman_kuset_gezi_notlari_anadolu_gezi_notlari
İlk fotoğrafta kapıdan görünüş yer almakta. Sol tarafta iki kişilik oturma koltuğu var. O koltuğun arkasından aşağı çekildiğinde yatak açılmakta. Bir de görüldüğü gibi üst katta bir yatak daha var. Odanın sağ tarafında bir dolap var. Ust kısımda çekmece gibi görünen yer aslında yemek yerken çekilince masa görevi görüyor. Altta iki kapaklı kısım var ve sol taraftakinin altında elektrik fişi var. Sağ üst kısımda yukarıda bavul vesaire koymak için tavana paraler bir bölme ve altında eşyaları asmak için bir bölme var. Görünüş olarak bir portmantoyu andırıyor zaten.














yatakli_vagon_guney_ekspresi_guney_kurtalan_eskspresi_aysegul_ayanoglu_photography_tcdd_turkiye_cumhuriyeti_devlet_demiryollari_kompartman_tren_vagon_rulman_kuset_gezi_notlari_anadolu_gezi_notlari
İkinci fotoğrafta portmantonun bir bölümü ve odanın köşesinde kapının yanında lavaboyu göreceksiniz. Lavabo üstünde ayna da var. Ayrıca bir eleketrik fişi de bu kısımda duvarda bulunmakta.



yatakli_vagon_guney_ekspresi_guney_kurtalan_eskspresi_aysegul_ayanoglu_photography_tcdd_turkiye_cumhuriyeti_devlet_demiryollari_kompartman_tren_vagon_rulman_kuset_gezi_notlari_anadolu_gezi_notlari
Üçüncü fotoğrafta da lavabo, kapı ve koltukların bir kısmı görünmekte. Yukarıda ayna ve sol ust kısımda da yine bir elektrik fişi var.

Umarım bu bilgiler işinize yarar..






15 yorum:

  1. Cok guzel, cok detayli, bayagi bilgilendiren aciklamalar yapmissin...Gercekten yarari cok oldu benim icin...Bir dahaki gezimi kesin trenle yapacagim...Bu tren ankara Istanbul arasi da varmi??/Bir ara durdurulmustu da, tekrar seferlerine basladimi acaba??
    Cok tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. İstanbul-ankara arası hızlı tren yapımı yüzünden hatta kapalı. Tam olarak ne zaman açılacağını bilmiyorum. TCDD Ankara sitesinden de bilgi alabilirsiniz..

      Sil
  2. resim güzel açıklamalarda. teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Benim niyetim yemekli vagon olup olmadığını öğrenmekti. TCDD nin sayfasına baktım, yemekliden bahsedilmiyordu. İnternette araştırırken bu sayfayı tesadüfen buldum. Meğer gerçekten yemekli vagon yokmuş. Bütün hayallerim suya düştü. İnceleme için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. emeginize saglik cok tesekkurler. TCDD neden boyle detayli anlatimlar yapmiyor cok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  5. Kardeşim bende Yerköy'den Diyarbakır'a 7(1.mevki) 8k 7e iki Kişilik bilet aldım bunlar iki Kişilik yataklımı 4 Kişilik felan deil demi bilgilendirirseniz sevinirim. Yani sadece 2 Kişilik bir oda demi

    YanıtlaSil
  6. Bu yaptığınız çalışmanın, bir buçuk yıl sonra birisinin ihtiyacını göreceğini düşünmüş müydünüz bilmiyorum ama;harikulade bir çalışma olmuş(TCDD görevlilerinde bile bu kadar açıklayıcı bilgi alamadım). Elinize-Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederiz bilgiler için.Malatya dan bu tren le ve yataklı ile dönecektim.Merakımı çok güzel bir şekilde giderdiniz.

    YanıtlaSil
  8. Yıl 2017 ve hala bilgilerinizden yararlananlar var. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Harika bilgiler teşekkürler. Yalnız en önemli konu güvenlik bence, kapı içeriden kilitlenebiliyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzun zaman oldu şimdi hatırlamıyorum ama içerde kendimi hiç güvensiz hissetmemiştim sanırım kapıyı kilitleyebiliyorsunuz.

      Sil