7 Mart 2013 Perşembe

Diyarbakir Sokaklari: Iskender Paşa Camii


Geçen sene Diyarbakir Büyükşehir Belediyesi'nden aldığım şehir rehberi ve şehir haritasını Sapanca'da unuttuğum için önce belediyeye gidip şehir rehberimi aldım. Daha sonra Sur Belediyesi'ne uğradım ama belediye başkanı yerinde değildi. Ben de sur içine bana en yakın sokaktan yani İskender Paşa sokağından girdim. Orada bir bakkalın yanında mola verdim. Fotoğraf makinesi malzemeleri bayağı bir ağırlık yapıyor.

Bakkal ve karısı bana nereli olduğumu ve ne için burda olduğumu sordular hemen. Kendileri Batmanlı'ymış ve 10 sene önce Diyarbakir'a gelmişler. İnsanlara güler yüzlü yaklaşınca onlar da size aynı şekilde yaklaşıyorlar. Bakkalın karısı bu şehrin çok bekeretli olduğunu söyledi ve inşallah barış gerçekleşir huzur içinde yazarız temennisini de etti. Ayrıca 'Analar ağlamasın, hiç kimsenin anası ağlamasın.' dedi.. Bunu gönülden dediğine inanarak yanlarından ayrılıp ara sokaklara daldım.

Uzun sokağı geçip Telgrafhane sokakta yer alan  Iskender Paşa Camii'ne vardım. 1551-1554 yılları arasında Diyarbakır'ın 12. Osmanlı valisi olan İskender Paşa'ya yaptırmış bu camiyi. Kaynaklarda Mimar Sinan'ın eser olarak geçmekteymiş.


Yapı itibariyle çok güzel bir cami. Tabii içine girmedim. Yukarıda gördüğünüz kareyi aldıktan sonra sokaklarda yoluma devam ettim. Ulu Camii'nin yakınlarda bir yerde olduğunu bildiğim için yavaş yavaş oraya doğru yola koyuldum..

Sokaklarda insanlar kendi hallerinde günlük hayatına devam etmekteler. İnsan manzaraları diğer şehirlerdekinden uzak değil tabiiki. Çarşıdan dönen bir kadın, camiiye giden yaşlı bir amca, sokaklarda oynayan çocuklar, dışarıda olan bakkal, bisiklet tamirci dükkanı...

İnsanlar elimdeki makine ve aletleri görünce nedense hep uyarıyor. Şu ana kadar başıma bir şey gelmedi, gelmese de iyi olur. Çünkü mahalle aralarında bazı delikanlılar 'gidiyorsun' türünden laflar atabiliyor. Böyle durumlarda ürkebiliyorum ama en azından bana da daha içerilere girmemek için uyarı oluyor. Maalesef her şehirde var böyle tipler. Yabancı görmesinler, hemen gereksiz sorular, ters yaklaşımlarda bulunmalar..

Yürüyüş devam etsin bakalım....







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder